Videi nedraudzīga iepakojuma mazināšanas kampaņa Tiešās pirkšanas tīklā

Reģ Nr. 1-08/238/2017

Projekta mērķis

Apvienojot neformālās kustības “Tiešā pirkšana” (turpmāk - TP) dalībniekus - gan pircējus, gan piegādātājus kopīgā izpratnē par videi nedraudzīgā iepakojuma veidiem un to ietekmēm, tādejādi radot produktīvu platformu, lai kopīgi attīstītu reālus, praktiskus soļus videi draudzīgu iepakojumu īpatsvara palielināšanai gan Tiešās pirkšanas pulciņu (turpmāk - TPP) ietvaros, gan tīklā esošo biloģisko lauksaimnieku produkcijā kopumā.

Projekta uzdevumi

1. Veikt esošo iepakojumu situācijas izpēti. Noskaidrot pašreizējo praksi, šķēršļus, iespējas gan zemniekiem, attiecībā uz iepakojuma izvēli, gan pulciņa dalībnieku par paradumiem saistībā ar iepakojumu kopumā (šķirošana, taras aprite utm.); 2. Sagatavot iepakojumu veidu izvērtējumu, prioritizēt iepakojumu veidus, balstoties uz 1. uzdevumā gūto informāciju; 3. Īstenot pieredzes apmaiņas seminārus par iepakojumu vides ietekmēm, izmantojot neformālās izglītības metodes, ar mērķi apvienot ražotājus ar pircējiem vienotā informācijas telpā, kā arī kopīgi radīt praktiskus tālākos soļus videi nedraudzīga iepakojuma mazināšanai izsrādājot alternatīvu idejas mēnesi gariem pārbaudes eksprimentiem pulciņos; 4. Noskaidrot reālas, piemērotas versijas kaitīgā iepakojuma alternatīvām TP tīklā, testējot dažādas iespējas, dažādās auditorijās mēnesi garos eksperimentos TP tīkla pulciņos. 5. Radīt paliekošu informāciju par videi kaitīgo iepakojumu ietekmēm un eksperimentu rezultātiem plastmasas mazināšanā TP tīklā, kas izmantojama arī citu pulciņu vajadzībām t.s. tiem, kas taps vēlāk, kā arī publiskai izplatīšanai sabiedrībā.

Projekta rezultāti

1. Dati par videi nedraudzīgu iepakojumu īpatsvaru vismaz 50 Latvijas bioloģisko lauksaimnieku vidū, izzinot arī iemeslus tālākai analīzei un risinājumu meklēšanai, dati par paradumiem vismaz 250 TPP ģimeņu (pircēju) vidū attiecībā uz videi nedraudzīgu iepakojumu un izpratni par iepakojumu problemātiku kopumā; 2. 5 reģionālie semināri ar vismaz 100 dalībniekiem no Tiešās pirkšanas pulciņiem un bioloģiskajiem ražotājiem, kuri ieguvuši visaptverošu informāciju par videi kaitīgo iepakojumu veidiem un alternatīvām. 3. Atgriezeniskā saite un eksperimentu apkopojums no 5 pulciņiem, kuri mēnesi garā eksperimentā ir testējuši alternatīvas plastmasas iepakojumiem, ievērtējot loģistikas, pircēju paradumu, cenu u.c. īpatnības; 4. 1200 ģimenes un 120 bioloģiskie lauksaimnieki, kuriem ir veicināta izpratne par iepakojumu problemātiku TP tīklā, kā arī plašākā auditorijā, izmantojot Latvijas Zemes draugu un Tiešās pirkšanas sociālos tīklu un FB boost reklāmas iespējas. 5. Paliekoši komunikācijas instrumenti un apkopota, praktiska informācija, kas izmantojama arī pēc projekta, topošajiem pulciņiem, kā arī sabiedrībai kopumā.

Vadlīnija Vides izglītība un audzināšana; Atbildīgs dzīvesveids
Realizācijas laiks 30.10.2017
Īstenotājs Zemes draugi
Rīga, 11.Novembra krastmala 35-78, LV-1050
Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.