Videi draudzīgas komercdarbības veicināšana Latvijā, attīstot un popularizējot nomināciju Videi Draudzīgs tirgotājs

Reģ Nr. 1-08/16/2013

Projekta mērķis

1. Turpināt 2008.gadā aizsākto un ilgtermiņā veicināt arvien lielāku skaitu tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu uzņēmumu attīstību kā videi draudzīgu. 2. Videi draudzīgas uzņēmējdarbības popularizēšana, atzīšana un izcelšana, sekmēt stratēģiskas vīzijas un vadības sistēmas esamību, lai nodrošinātu nepārtrauktus uzlabojumus ilgtspējīgas attīstības virzienā. Svarīgi pierādīt, ka uzņēmums ir līderis savā jomā un ar savu darbību rāda piemēru pārējiem.

Projekta uzdevumi

1. Informatīvo materiālu sagatavošana un informatīvo uzlīmju izgatavošana. 2. Tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu objektu vadītāju informēšana par konkursu. 3. Konkursam pieteikto objektu novērtēšana pēc iepriekš izstrādātajiem kritērijiem. 4 eksperti apseko un novērtē objektus pa visu Latviju. 4. Ekspertu vērtējumu un objektu vadītāju vērtējumu apkopošana, lēmuma pieņemšana par konkursa rezultātiem. 5. Diplomu un ielūgumu izgatavošana. 6. Preses konference, publikācijas ziņnešos un žurnālā „Latvijas Tirgotājs”.

Projekta rezultāti

„Videi Draudzīgs tirgotājs” ikgadēja ieviešana konkursa „Latvijas Labākais tirgotājs” ietvaros veicinās arvien lielāku skaitu tirdzniecības, ēdināšanas un pakalpojumu uzņēmumu attīstību kā videi draudzīgu un uz ilgtspējīgu attīstību balstītus uzņēmumus, kur galvenais, protams, ir maksimāli saudzīga attieksme pret vidi. Galvenie vērtēšanas kritēriji visām tirgotāju grupām ir vienoti. Tie balstās uz ilgtspējīgas un videi nekaitīgas uzņēmējdarbības pamatprincipiem, piemēram, energoefektivitāti, kas izpaužas gan energoefektīvu elektroiekārtu un apgaismojuma izmantošanā, gan ēku siltināšanā. Atsevišķi tiek vērtēta atkritumu apsaimniekošanas sistēma uzņēmumā – atkritumu šķirošana gan uzņēmuma iekšienē, gan šādas iespējas nodrošināšana klientiem, izlietotā iepakojuma apsaimniekošana, dalība bīstamo atkritumu savākšanas programmā u.c. kritēriji. Vērtēšanā ietverta arī uzņēmuma darbībai nepieciešamo ķimikāliju lietošana – vai uzņēmums izvēlas videi nekaitīgus telpu uzkopšanas līdzekļus vai, piemēram, antialerģiskus kosmētiskos līdzekļus.

Vadlīnija Vides izglītība un audzināšana; Atbildīgs dzīvesveids
Realizācijas laiks 01.05.2013
Īstenotājs Latvijas Tirgotāju kamera
Rīga, Lidoņu iela 22 – 11, LV-1055
Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.