Kampaņa “Uzmanību! #Maisbergs!” Smiltenē

Sestdien, 25. oktobrī, no plkst. 10.00 līdz 13.00, Smiltenē, Tirdzniecības centrā “Centrs” (Baznīcas laukumā 2), turpinot mēnesi ilgo sociālo kampaņu, biedrība „homo ecos:” informēs un uzrunās pircējus par iepakojumu, tā samazināšanas, šķirošanas un atkārtotas izmantošanas nozīmi un iespējām.

Kampaņas organizatori un brīvprātīgie ikvienam interesantam sniegs plašāku informāciju par iepakojuma samazināšanu un šķirošanu pārstrādei, savukārt bērni un jaunieši varēs iesaistīties radošā aktivitātē un izgatavot interesantas un noderīgas lietas no izlietotā iepakojuma.

“Uzmanību! #Maisbergs!” ir jau piektā biedrības“homo ecos:” rīkotā kampaņa, lai pievērstu sabiedrības uzmanību jautājumam, vai Latvija ir zaļākā valsts pasaulē?

Katru gadu Latvijā no jauna rodas 210 tūkstoši tonnu liels iepakojuma kalns, kas apjoma ziņā līdzvērtīgs trīs “Gaismas pilīm”. Kalnu veido mūsu izmestie maisiņi, pudeles, papīrs, konservu kārbas, kartona pakas un viss pārējais iepakojuma materiāls, kuru mēs nenododam pārstrādei, un kas veido apmēram trešo daļu no visiem sadzīves atkritumiem.

“Iepakojuma patēriņa samazināšana bieži ir pašu iedzīvotāju rokās. Kampaņas ietvaros esam veikuši sabiedrības aptauju portālā Draugiem.lv (aptaujāts 1071 lietotājs vecumā no 18 līdz 75 gadiem) un rezultāti rāda, ka vairāk nekā pusi aptaujāto (61%) uztrauc iepakojuma ietekme uz vidi. Tomēr šīs pašas aptaujas dati iezīmē arī to, ka brīdī, kad cilvēki iepērkas un izvēlas produktu, lielākā daļa nedomā par to, vai iepakojums ir šķirojams pārstrādei, kā tas tiks izmantots turpmāk vai cik daudz iepakojuma konkrētais produkts satur. Piemēram, vieglās plastmasas bezmaksas maisiņi. Latvijā viens iedzīvotājs gada laikā izlieto vidēji 140 maisiņus (Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas dati), kuri mūsu valstī netiek otrreiz pārstrādāti. Kas ar tiem notiek tālāk?Liela daļa izmantoto maisiņu papildina atkritumu daudzumu, kas tiek apglabāts poligonos, kļūstot par daļu no lielā iepakojuma #Maisberga, bet daļa nonāk apkārtējā vidē – uz ielas, parkos, mežos, un ūdeņos, kur tie sadalīsies tikai pēc simtiem gadu.” atgādina “homo ecos:” vadītāja Santa Krastiņa.

Kampaņas ietvaros pieci sociālā eksperimenta dalībnieki – rakstniece Dace Rukšāne-Ščipčinska, blogere un zemniece Ilze Lipska, vides žurnāliste Anitra Tooma, radio “Skonto” rīta programmas vadītājs Valdis Melderis un mūziķis Jānis Holšteins-Upmanis – jau no 13. oktobra krāj iegādāto preču iepakojumu, lai kopā ar ekspertiem analizētu, kāpēc un kāds iepakojums nonāk viņu mājās un kā to šķirot pārstrādei.

Kampaņa tiek realizēta ar Latvijas vides aizsardzības fonda, Amerikas Savienoto Valstu vēstniecības, SIA “Arfi Line”, A/S “Latvijas Zaļais punkts” un GREEN MOOD finansiālu atbalstu, un sadarbībā ar “Ekodizaina kompetences centru”, portālu “Draugiem.lv”, žurnālu “IR”, Radio „Star FM” un raidījumu “Vides fakti”.

Plašāka informācija par kampaņu: www.homoecos.lv, vai Twitter, lietojot #Maisbergs.

 

Par “homo ecos:”:

Biedrība “homo ecos:” apvieno domubiedrus, kuriem ir svarīga līdzsvarota, cilvēku un planētas vajadzībām atbilstoša attīstība. Tās mērķis ir stiprināt sociālu kustību, kuras dalībnieki atbalsta zaļas idejas un kuri maina vai uzlabo savus ikdienas paradumus, lai dzīvotu videi un cilvēkiem draudzīgi.

 

Informāciju sagatavoja:

Laura Melne

Biedrība „homo ecos:”

tālr.: 28625489

laura.melne@homoecos.lv

 

Mēs izmantojam sīkdatnes. Lietojot mūsu mājas lapu, jūs piekrītat izmatot mūsu sīkdatnes.